Knockout Dropout – kampanja Svoj čovek

Partnerska organizacija Centar E8 na projektu Knockout Dropout! sprovodi kampanju pod nazivom ”Svoj čovek”. Kampanja ima za cilj da u javnosti doprinese problemu vidljivosti osipanja romske dece iz školskog sistema Srbije. Većina slučajeva napuštanja škole među romskim učenicima/cama javlja se između 12-15 godine. Glavni razlozi su najčešće povezani sa intenzivnim osiromašenjem i opštom ekonomsko-političkom marginalizacijom romske zajednice. Problem napuštanja škole nije samo stvar koja se tiče isključivo obrazovanja, već je deo problema koji se tiče opštih uslova reprodukcije romske zajednice uopšte – što kod romskih učenika/ca kasnije generiše set socio-ekonomskih problema. Ovi problemi se odnose na reprodukciju niske obrazovne strukture romske populacije (što, pored sveprisutnih ideološko-diskriminatornih faktora utiče i proizvodi hroničnu nezaposlenost), nisku ekonomsku aktivnost, specifične oblike ekonomske zavisnosti, nedostatak javnog prikazivanja itd. Iz mnoštva razloga, među kojima su neki i spomenuti, Centar E8 je sebi postavio zadatak da u okviru jednogodišnjeg pilot projekta Knockout Dropout! podigne vidljivost problema osipanja kod romske dece i pokuša da na problem odgovori kreativnim i medijskim rešenjima: radio emisijama, kreativnim radionicama, fokus grupama, proizvodnjom i štampom fanzina itd.

Dizajneri Centra E8 izradili su liflete, postere i fanzine koje možete pogledati u galeriji ispod.

fanzin 1
fanzin 1
« 2 of 8 »

Takođe, Centar E8 je napravio i video spot u okviru kampanje ”Svoj čovek”, želeći da prenese svim građanima bitne i pozitivne poruke koje šalju mladi i stariji Romi i Romkinje. Video spot možete pogledati ispod.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *